środa, 8 maja 2013

Pierwsze przetwory

Wokoło żółto od kwitnących mleczy czyli mniszka lekarskiego.
Czas zrobić miód z tego ziółka.

Przepis mam od kilku lat. Potrzeba ( na 5słoiczków po koncentracie):
250-300 kwiatów mniszka
1 cytryna
1 kg cukru
1 litr wody
Kwiaty po zebraniu rozłożyć na białym papierze na balkonie aby sobie różne żyjątka mogły uciec.Zagotować  wodę  z pokrojoną ze skórką,pozbawioną pestek cytryną, wrzucić kwiaty.Gotować na małym ogniu 15min.Odstawić na 24 godz. Odcedzić, kwiaty wyrzucić, płyn gotować na małym ogniu przez 2-3 godz. Dłuższe gotowanie powoduję że miodek robi się gęsty.
Tak wygląda pierwsza porcja
Miałam szczęście i do miodu dodałam cytrynę czystą ekologicznie.Zimę spędziła w widnej piwnicy a teraz stoi sobie w tunelu foliowym.
Dzisiejsze popołudnie częściowo poświęciłam na przeróbki szyciowe. Przeróbki doczekały się 2 bluzki i 2 spódnice. Wycięłam też z papieru formy na sukienkę i bluzkę.
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz